Nog meer verdienen tijdens je carriere

Dit is een gastenpost van ESI of ESI Money, een blog over het bereiken van financiële onafhankelijkheid door het verdienen, sparen en beleggen (“E”, “S”, en “I” – krijg het?). Het is geschreven door een gepensioneerde die financieel onafhankelijk is geworden, deelt wat er voor hem is gewerkt en detailleert hoe anderen die ideeën in hun eigen leven kunnen implementeren. (Opmerking: ESI is ook eigenaar van Rockstar Finance, de toonaangevende curatorsite voor persoonlijke financiële artikelen.

Je hebt het al een miljoen keer eerder gehoord: Om rijkdom op te bouwen, moet je minder uitgeven dan je verdient. Het is een geweldig stuk advies – een van mijn favorieten, eigenlijk. Maar al te vaak nemen mensen dit aan als gewoon “uw uitgaven in de hand houden”.

Hoewel uw uitgaven zeker deel uitmaken van de vergelijking, is er een even belangrijk onderdeel: uw verdienen.

Hier is wat ik denk dat veel mensen missen: Het is makkelijker om minder uit te geven dan je verdient als je meer verdient. Het is ook makkelijker om uw financiële doelen te bereiken. Mijn ervaring is dat de beste manier om meer te verdienen voor de meeste mensen is om hun carrière uit te breiden. Vandaag wil ik je vijf manieren laten zien om je carrière te laten groeien, zodat je meer geld verdient en meer plezier hebt in je werk.

De zaak van de carrièregroei
Werkloosheid punI weet, ik hoor het collectieve gekerm.

Om talloze redenen hebben veel mensen een hekel aan advies over het uitbreiden van hun carrière. Waarschijnlijk komt dat doordat zoveel mensen hun baan haten.

Ik begrijp het. Ik ben er zelf geweest.

Maar ik begrijp ook dat er een paradox is tussen het haten van een carrière en het bereiken van je gelddoelen. Als je je werk zo haat dat je er geen seconde langer op wilt focussen, verlengt je de tijd die je nodig hebt om te werken – precies dat waar je een hekel aan hebt!

Als je in plaats daarvan wat tijd en energie steekt in het uitbouwen van je carrière, maak je uiteindelijk miljoenen meer (letterlijk), haal je je financiële doelen eerder en geniet je (zeer waarschijnlijk) meer van je carrière.

Als ik u een paar eenvoudige, eenvoudig te implementeren tips kon geven om dit te bereiken, zou u dan geïnteresseerd zijn?

Hoe kan ik zo zeker zijn?
Voordat we bij de tips komen, laten we eerst de olifant in de kamer aanspreken: Hoe kunt u er zeker van zijn dat de Bozo die dit stuk schrijft het ook echt kan leveren?

In alle eerlijkheid, dat kan niet. Maar ik heb een paar prestaties die u wat vertrouwen zouden kunnen geven:

Persoonlijke ervaring. Ik kon mijn inkomen gedurende mijn hele carrière met 8,16% per jaar verhogen. Natuurlijk hebben mensen het veel beter gedaan, maar 8%+ is in bijna 30 jaar niet al te armoedig. Als je niet gelooft wat een enorme impact dit kan hebben, kies dan een aanvangssalaris en verhoog het elk jaar met 8% gedurende 28 jaar.
Bedrijfservaring. Naast het managen van mijn eigen carrière, zag ik talloze collega’s en ondergeschikten hun carrière managen (of meestal niet managen). Uiteindelijk werd ik president van een bedrijf van 100 miljoen dollar, dat de carrières van honderden mensen begeleidde. Dus onderweg leerde ik een beetje over het groeien van je carrière, hoe je vooruit kunt komen en hoe bedrijven werknemers zien.
Onderwijs. Er zijn duizenden boeken (en miljoenen webpagina’s) over loopbaanmanagement. Ik heb er veel gelezen en verschillende technieken uitgeprobeerd. Ik zal zeggen dat de meeste van hen zijn vrijwel waardeloos, maar er zijn een aantal klompjes van wijsheid die ik heb toegepast en geleerd van.
Miljonairs doen het. Ik heb meer dan 30 miljonairs geïnterviewd (en nog veel meer onderweg.) Bijna ieder van hen heeft een hoog inkomen opgebouwd door de onderstaande vaardigheden toe te passen, die een groot deel van hun succes hebben veroorzaakt.

Het goede nieuws is dat u het nog beter kunt doen dan ik. Het heeft me tientallen jaren gekost om met de tips te komen die ik zo dadelijk ga delen. De meesten van hen werden ontdekt in de school van harde klappen door vallen en opstaan. U kunt de pijn van het falen verzachten en goed doen wat telt.

Je kunt ook de duizenden tips overslaan die je hier en daar verzamelt. Pas gewoon de vijf onderstaande stappen toe en u krijgt de meeste impact voor een fractie van het werk.

Met dat gezegd hebbende, hier zijn de vijf tips die u kunt gebruiken in 2018 om uw carrière uit te breiden…

Stap een: Proactief zijn
U denkt misschien dat dit geen tip is, maar het is eigenlijk een heel belangrijk begin. Proactiviteit is een vereiste voor succes in je carrière. (Als je het artikel van vorige week van J.D. leest, zal je waarschijnlijk begrijpen dat proactief worden de sleutel is tot succes in bijna elk aspect van je leven.

Op basis van mijn waarnemingen zijn er drie soorten werknemers in de wereld:

De “go-with-the-flow-ers”. Deze mensen doen hun werk en denken aan hun eigen zaken. Ze nemen wat er ook op hun weg komt job-georiënteerd – de goede en de slechte. Dit kunnen natuurlijk geweldige mensen zijn, maar hun carrières gaan nergens heen met een que será será houding. Go-met-the-flow medewerkers krijgen go-met-the-flow verhogingen en promoties. En laat ik u zeggen, die zijn niet hoog. Zelfs als deze mensen goed presteren, zullen veel bedrijven profiteren van hen met lage verhogingen tot ze iets zeggen – wat ze niet zullen omdat ze gaan met de stroom!
De “hard-ers”. Deze mensen “werken gewoon hard en laten hun inspanningen spreken voor zichzelf”. Deze strategie heeft het potentieel om een goed resultaat te leveren, omdat bedrijven soms goede prestaties zullen herkennen. Maar het is hit and miss om twee redenen:
Vaak werken deze mensen hard aan dingen waarvoor het bedrijf ze niet beloont. Zeker, zij steken in de inspanning, maar het is verkeerd gericht en het bedrijf kon niet minder schelen.
Bedrijven willen mensen over het algemeen zo min mogelijk betalen. Dus zelfs mensen die hard werken en presteren krijgen vaak basisverhogingen. Waarom zouden we ze meer betalen als ze hoe dan ook hard blijven werken?
Dit actieplan laat gewoon te veel aan het toeval over. Mijn ervaring is dat misschien een op de tien werknemers die “hard werken”, zelfs een fatsoenlijk niveau van succes behaalt en dat slechts een op de honderd een aanzienlijke impact heeft op hun carrière.

Degenen die proactief zijn. Deze mensen worden opgemerkt. Ze krijgen richting. Ze maken dingen gebeuren die het bedrijf wil hebben gebeuren, beheren het proces, en als gevolg daarvan krijgen ze meer betaald en gepromoot. Daarom is proactief zijn een essentiële eerste stap voor iedereen die meer wil verdienen.
Wat betekent proactief zijn?

Ten eerste is het een mentaliteit. Je moet je realiseren dat niemand zich meer om je carrière (en de financiële impact ervan) bekommert dan jij. Dus je moet iets doen als je wilt dat er iets goeds gebeurt. Niemand anders gaat het voor u doen.

Ten tweede, als je eenmaal de mentaliteit hebt, moet je actie ondernemen. Welke actie u moet ondernemen brengt ons bij de volgende stappen op onze lijst…

Stap twee: Bespreken (en documenteren) Verwachtingen
Laten we zeggen dat je een kerel inhuren om uw gazon te maaien. Hij rekent $30 voor de dienst. In ruil voor zijn werk verwacht hij dat je betaalt wat je beloofd hebt. In ruil voor betaling, heb je bepaalde verwachtingen van hem.

U verwacht zeker dat hij het gras zal maaien. Je zou ook kunnen verwachten dat hij of zak of opruimen van de knipsels. Je zou ook kunnen verwachten dat hij het gazon kantelt.

Eenzame grasmaaier door J.D. RothIf hij deze dingen doet, voelt u fijn gevend hem $30. Je verwachtte van hem dat hij bepaalde dingen zou doen, en hij deed dat. U verwachtte om hem $30 te betalen en u deed. Aan alle verwachtingen wordt voldaan en de betaling wordt gedaan. Iedereen is tevreden.

Laten we nu zeggen dat hij in plaats van alleen het gras te maaien, het maaisel op te ruimen en het gazon af te kanten, nog meer doet. Hij gaat boven en buiten. Laten we zeggen dat hij ook uw struiken snoeit, het gazon bevrucht en onkruid trekt.

In dit geval hou je van wat hij gedaan heeft omdat hij meer gedaan heeft dan je had verwacht. U bent blij om hem $ 30 te betalen. In feite, als hij meer wilde (d.w.z., verhoogde zijn tarieven op een recentere datum), zou u het waarschijnlijk betalen omdat hij veel meer dan verwacht deed.

Aan de andere kant, laten we zeggen dat de gazonman niet heeft gedaan wat je verwachtte. Hij maaide het gras maar liet een puinhoop achter met de knipsels en probeerde niet eens te kanten. Misschien deed hij nog wat andere taken waarvan hij dacht dat je ze wel zou waarderen, maar niet – zoals het herschikken van de inrichting van je kabouterfamilie.

In dit geval, voelt u als uw $30 is verspild – minstens gedeeltelijk. Hij voldeed niet aan uw verwachtingen (of kwam zelfs in de buurt). Huurt u hem weer? Misschien, als het moet. Maar je betaalt hem zeker niet meer. In feite kunt u de volgende keer om een korting vragen.

Dezelfde prestatieverwachtingen die u hebt voor de gazonman (en de manier waarop u hem hebt geëvalueerd) is dezelfde soort relatie die uw bedrijf met u heeft.

Ze huurden u tegen een bepaald tarief en verwachten dat u bepaalde dingen te doen voor dat loon. Als je meer doet, staan ze open voor meer betalen. Als je minder doet – of de verkeerde dingen doet – willen ze zeker geen extra betalen. Ze kunnen u zelfs ontslaan.

Dat roept dan de vraag op: Wat verwacht uw bedrijf van u? Dat is het probleem: de meeste mensen weten het niet. Ze hebben op zijn best een vaag idee. Zeker, het bedrijf kan een functieomschrijving hebben die sommige HR-personeelslid vijf jaar geleden heeft gemaakt, maar die zijn vaak zo zwak dat je er niets tastbaars van kunt zien.

Hoe reageren mensen dan meestal op deze situatie? Ze raden. Ze gaan uit van wat het bedrijf wil, hoe het succes meet, enzovoort.

En vaak raden ze verkeerd. Ze kunnen een aantal dingen goed, maar de kans op het krijgen van de volledige omvang van wat het bedrijf verwacht van u (evenals het niveau van de verwachting) door simpelweg te raden is vrijwel onmogelijk.

Wat moeten werknemers doen? Het is eenvoudig: Ze moeten hun baas vragen wat ze verwacht.

Ik zal niet stap voor stap doorlopen hoe dit te doen omdat ik elders al details heb gegeven, maar hier zijn de hoogtepunten:

Maak een afspraak om met uw baas te praten. Tijdens een jaaroverzicht is het een geweldige tijd.
Vertel haar dat je graag details wilt over wat ze van je verwacht.
Vertel haar dat je dit wilt weten omdat 1) je wilt werken aan wat zij het belangrijkst vindt en 2) je zeker wilt weten dat je de resultaten levert die zij wil.
Vervolgens een gesprek over haar verwachtingen. Laat haar zo specifiek mogelijk zijn en kwantificeer waar mogelijk. “Groei verkoop” is waardeloos omdat je niet weet waar je op fotografeert. “Groei omzet 5% ten opzichte van vorig jaar” is specifiek en iets wat je kunt gebruiken.
Schrijf de details op terwijl je ze bespreekt en maak afspraken over de verwachtingen. Dit is een discussie die heen en weer moet worden geslingerd, en uw inbreng moet deel uitmaken van het proces. Als je baas bijvoorbeeld zegt dat ze van je verwacht dat je “de omzet met 50% laat groeien” en dat is niet redelijk, dan moet je het gesprek in goede banen leiden en het eens worden over een haalbaar (zelfs uitdagend) doel.
Vertel haar dat je deze in een e-mail op te nemen en stuur voor haar beoordeling alleen maar om er zeker van te zijn dat je ze in orde.
Schrijf ze later op en stuur ze ter goedkeuring naar je baas. Pas indien nodig aan totdat u het ok.
Voordat ik verder ga, wil ik zeggen dat uw baas u hier dankbaar voor zal zijn. Ze zal waarschijnlijk worden weggeblazen door uw bereidheid om te vragen en naar haar te luisteren. Ze zal ook onder de indruk dat je wilt weten wat het bedrijf wil, zodat u het kunt leveren. Ik weet dat de paar keer dat iemand dit met me deed, ik erg blij was om met ze samen te werken en later op te volgen.

Na het gesprek weet u precies wat er van u verwacht wordt. U hebt het ook schriftelijk. Er is geen ruimte voor fouten of misverstanden op dit punt.

Vervolgens is het tijd om dingen te laten gebeuren.

Stap drie: Over-gevormd
Nu je weet wat je verwacht, is dit wat je nastreeft? Noop. U streeft naar meer! Waarom? Omdat het bedrijf u al betaalt om de verwachte taken te doen! Als je meer betaald wilt krijgen, dan moet je meer doen.

Ga terug naar de gazonman. Zou u bereid zijn om hem $50 te betalen als hij gewoon deed wat u verwachtte? Natuurlijk niet! Je wilde alleen meer betalen als hij meer deed.

Degenen die precies doen wat van hen verwacht wordt, krijgen basisverhogingen – en ze hebben het geluk om die te krijgen. Ze worden al betaald om hun werk te doen, dus waarom zouden we daar meer voor betalen?

Maar voor jou als proactieve carrièremanager is het tijd om aan de slag te gaan. U moet te veel leveren in vergelijking met uw verwachtingen.

Hoe levert u te veel? Hier zijn enkele voorbeelden:

Als uw doel is om “de omzet te laten groeien met 5% ten opzichte van vorig jaar”, streef er dan naar om deze met 8% te laten groeien.
Als uw doel is om “kosten te verlagen met $ 100k dit jaar”, snijd ze met $ 125k.
Als het uw doel is om “50 nieuwe klanten aan te melden”, registreer dan 75.
Je krijgt het idee. Doe gewoon meer dan u en uw baas hadden verwacht.

Als je deze doelstellingen bereikt, ga er dan niet van uit dat je baas zich bewust is van hoe je het beter doet. Ze is ook een druk persoon en heeft haar eigen doelen te bereiken, zodat ze misschien niet uw vooruitgang zo nauwlettend te volgen. Daarom moet je haar regelmatig herinneren.

Er zijn verschillende manieren om dit te doen: als onderdeel van regelmatige rapporten, in één-op-één vergaderingen, in teamvergaderingen, enzovoort. Vroeger deed ik een wekelijkse update via e-mail waarin mijn verwachtingen (de verwachtingen die we hadden afgesproken) en wat ik aan het doen was om ze te raken, werden vermeld. Ik heb cijfers/gegevens toegevoegd, dus het was duidelijk dat ik meer deed dan verwacht. Ik wist het en mijn baas wist het.

Op deze manier bent u allebei op dezelfde pagina – u zult haar regelmatig herinneren aan wat er wordt verwacht en hoe u meer dan dat bereikt.

Als je eenmaal overlevert (wat meestal enkele maanden of jaren in beslag neemt), is het tijd om een vergadering te plannen, te laten zien dat je meer hebt bereikt dan verwacht (dit zou geen nieuw nieuws voor haar moeten zijn), haar te laten weten dat je nog meer kunt doen, en om een verhoging te vragen.

Of je nu een verhoging verdient of niet, het moet nu een fluitje van een cent zijn. U verdient het! De enige vragen die je nog zou moeten hebben, zijn hoeveel van een raise je krijgt en wanneer je die ontvangt. Vragen om meer in een geschikt moment, zoals het jaarlijkse budget planningsproces werkt het beste als het kan worden gekookt in de getallen van het get-go. Halfjaars verhogingen zijn niet ongehoord, maar vaak moeilijker te beveiligen omdat budgetten vaak niet flexibel zijn.

Als je eenmaal de verhoging hebt is het tijd om het proces opnieuw te starten met nieuwe, hogere verwachtingen.

Stap vier: Wees Likabel
Hier is een nieuwsflits: Niemand gaat alleen vooruit. Je hebt mensen nodig om je te helpen – mensen boven je, onder je en op je niveau. En het is een feit dat mensen anderen helpen waar ze zin in hebben. (Mensen geven overigens ook verhogingen aan wie ze willen.)

Sommige studies suggereren dat werken met graagte meer invloed heeft op succes (en meer maken) dan de eigenlijke werkprestatie.

Brazen Carrière-auteur Penelope Trunk legt deze kwestie zo uit:

Mensen willen eigenlijk liever werken met iemand die incompetent en sympathiek is dan competent en niet-aanvaardbaar. De meeste mensen knikken instemmend als ze dit lezen. Het zijn de onbetrouwbare mensen die ruzies in hun hoofd vormen.

Maar er is meer. Op het werk, als je niet te vergelijken bent, beginnen mensen te denken dat je minder competent bent. Dus stop met denken dat je op je geniale IQ kunt schaatsen, want dat kan niet. Je hebt ook emotionele intelligentie nodig. Deze situatie is zo uitgesproken dat er klaslokalen voor speciaal onderwijs rijk zijn aan kinderen die konden lezen toen ze drie jaar oud waren. Sociale vaardigheden zijn net zo belangrijk als intelligentie als het gaat om succes op lange termijn, zelfs voor de genieën.

De waarheid is dat zowel prestatie (overlevering) als sympathiek zijn belangrijk. Je wilt niet tussen de twee kiezen – je wilt zowel een high-achiever als een persoon zijn die mensen leuk vinden.

Hoe kun je meer sympathiek zijn?

Er is geen duidelijke wetenschap over hoe je mensen zoals jij kunt maken, maar dit is een eenvoudige gids die ik in de meeste gevallen voor de meeste mensen werk heb zien doen: Behandel mensen zoals ze behandeld willen worden.

Als je dit doet en anderen voor jezelf zet – als je aardig, behulpzaam, attent en gewoon een aangenaam persoon om te zijn rond – mensen zullen u en uw carrière profiteren als gevolg.

Ik stel ook voor om een paar boeken te lezen:

Hoe Win Friends and Invluence People te bereiken zit vol beproefde wijsheid over hoe je er meer van kunt houden en er voordeel uit kunt halen.
The Seven Habits of Highly Effective People – een van J.D.’s favorieten hier bij Get Rich Slowly – praat over de emotionele bankrekening. Zorg ervoor dat u meer stortingen doet dan geldopnames.
Maak je geen zorgen voor de introverte mensen. Je hoeft niet het leven van het feest of een sociale vlinder te zijn om dit te laten werken. Je hoeft geen Mary Poppins te zijn of een back-slappende goede ol’-jongen. Gewoon vriendelijk en attent zijn. Het zal een lange weg in het maken van u sympathiek.

Stap vijf: Ontwikkel uw talenten
Het is een feit van het leven dat het hebben van bepaalde vaardigheden aanzienlijk kan uw verdiencapaciteit te verhogen. Het is ook een feit dat u waarschijnlijk niet van wereldklasse in een van hen. Per definitie kan slechts een kleine minderheid bij één ding van wereldklasse zijn.

Maar je kunt een hoog niveau van competentie ontwikkelen met een unieke combinatie van waardevolle vaardigheden. Deze verzameling vaardigheden maakt je zeer uniek – en waardevol.

Zo ben je waarschijnlijk niet de beste verkoper ter wereld. Of de beste onderhandelaar. Of de beste publieke spreker. Of de beste analist.

Maar je kunt wel een leidinggevende worden met gedegen vaardigheden op het gebied van verkoop, onderhandeling, spreken in het openbaar en analyse. De meeste mensen hebben deze vaardigheden niet in de buurt en zijn daarom zeer waardevol.

Dilbert maker Scott Adams noemt het combineren van vaardigheden zoals deze “het bouwen van een talentenstapel”. Hier is hoe Adams uitlegt wat hij bedoelt met een “talentenstapel”:

Het is het idee dat je normale vaardigheden kunt combineren tot je de juiste soort hebt om buitengewoon te zijn.

Begrijpen hoe een talentenstapel werkt is belangrijk. Normaal gesproken denken mensen dat succes voortkomt uit het ontwikkelen van talent in één vaardigheid. Dit werkt op sommige gebieden goed. In de geneeskunde is de natuurlijke vooruitgang het kiezen van een specialiteit. In de sport traint u om beste in uw vakgebied te worden, zoals Tiger Woods (golf) en Michael Jordan (basketbal). In acteerwerk ontwikkel je de beste acteerhakjes, zoals Robert De Niro en Morgan Freeman.

Maar naast het feit dat talent in één vaardigheid van wereldklasse wordt, kan het ook voortkomen uit een unieke stapel vaardigheden die niemand anders heeft. Je kunt verschillende vaardigheden gebruiken om waarde te creëren op een manier die niemand anders kan, waardoor je uniek wordt in je eigen competitie.

Dit concept is absoluut waar. Ik heb het steeds weer zien spelen in mijn carrière en de carrières van talloze anderen.

Je moet dus werken aan de ontwikkeling van je talentenstapel. Maar hoe doe je dat? Hoe word je bekwaam in specifieke vaardigheden?

Je moet jezelf opleiden en werken aan de benodigde vaardigheden. Hier zijn enkele ideeën:

Neem lessen. U kunt ofwel zelf betalen voor nuttige collegecursussen of veel bedrijven zullen deze kosten dekken.
Seminars/workshops. Opnieuw op uw eigen of door het bedrijf betaald. Mijn bedrijven stuurden me naar tijdmanagement, verkoop en sprekende lessen – op hun eigen limousine en tijdens werkuren. Deze vaardigheden hebben me gedurende mijn hele carrière en ook in mijn privéleven van dienst geweest.
Lezen. Boeken zijn geweldig (en gratis in de bibliotheek). Mijn voorkeur is om online vertrouwde bronnen te vinden en ervan te leren.

Luisteren. Audioboeken kunnen worden uitgecheckt in de bibliotheek en podcasts zijn gratis. Naar beide kan worden geluisterd tijdens stilstandtijden zoals rijden van en naar het werk.
Vrijwilliger. Goededoelenorganisaties stellen u vaak in staat om projecten aan te nemen waarvan uw bedrijf denkt dat u er nog niet klaar voor bent. Deze kunnen als grote leerervaringen dienen.
Multifunctionele teams. Vrijwilliger op het werk om deel uit te maken van een team dat verschillende disciplines omvat. U kunt alles te weten komen over marketing, verkoop, financiën, operations en nog veel meer.
Neem een speciaal project aan. Vraag je baas om een unieke opdracht. Ik deed dit een paar keer in mijn leven en leerde telkens een ton.
Wees proactief in het ontwikkelen van uw talentenstapel. Concentreer je op de vaardigheden die het meest te maken hebben met hogere lonen. Als je dat doet, word je waardevoller omdat je meer kunt doen en bereiken. En zoals we hebben gezien, krijgen degenen die meer doen dan verwacht, meer betaald.

Dat klinkt als veel werk
Op dit punt denkt u misschien dat deze vijf “eenvoudige” stappen veel werk lijken – misschien meer dan u bereid bent te doen.

Zo ja, dan zou ik graag zien dat u het volgende in overweging neemt voordat u hen ontslaat:

Om iets zinvols te bereiken, moet je je inspannen. Als u dat niet wilt, zult u waarschijnlijk op verschillende gebieden van uw leven beperkt zijn.
Veel van het bovenstaande werk kan tijdens het werk worden gedaan, zonder dat u extra tijd hoeft te besteden.
Een deel van het werk (zoals het opleiden van jezelf met podcasts en audioboeken) kan gedaan worden terwijl je iets anders doet – rijden, sporten, maaien van het gazon, enz. Ook hier is er geen extra tijdsbesteding van uw kant.
De financiële beloningen kunnen onthutsend zijn. Zoals hierboven vermeld, toont de wiskunde duidelijk aan dat u miljoenen meer over uw werkende leven kunt maken door uw carrière actief te beheren.
Ook de tijdsresultaten kunnen onthutsend zijn. Meer verdienen betekent dat u meer kunt besparen, wat leidt tot snellere financiële onafhankelijkheid. Combineer een sterk inkomen met zelfs een bescheiden zijwaartse drukte en u kunt met pensioen in tien jaar – ten minste een decennium of twee voordat je anders misschien.
Zoals voor elke kosten, investeren in uw carrière biedt een van de beste rendementen beschikbaar overal. Wie zou er niet een paar duizend investeren voor een rendement van honderdduizenden?
Zelfs met dit overtuigende bewijs zullen sommigen excuses vinden waarom ze geen actie kunnen (of moeten) ondernemen. Ik kan er niet veel aan doen; ze zullen waarschijnlijk niet in actie komen, hoe groot de kans ook is.

Maar laat je voor de rest niet afschrikken door een paar kleine uitdagingen. De tijd en moeite is minimaal, vooral in vergelijking met de beloning.

De bakstenen muur
Het is vermeldenswaard dat het mogelijk is om alle stappen hierboven te nemen, ze goed te doen, en toch nergens te komen. Zelfs als je alles goed doet, kan je tegen een stenen muur aanlopen – een bedrijf dat prestaties niet herkent of een baas die niet ondersteunend is. Het lijdt geen twijfel dat een situatie als deze frustrerend is. (Gelukkig zijn de meeste bazen en bedrijven niet zo.)

Als je op een stenen muur, niet wanhopen. Uw harde werk gaat niet verloren. Maar je moet teruggaan naar stap één en proactief zijn in het managen van je carrière.

Als je al het bovenstaande hebt gedaan en toch nergens komt, heb je twee keuzes:

Blijf op de hoogte en slijp het gewoon uit bij uw huidige job/bedrijf
Zoek andere mogelijkheden in een ander deel van het bedrijf of bij een ander bedrijf
Dit is een persoonlijke beslissing, dus de kortste weg is aan u.

Ik heb meerdere malen met een dergelijk besluit te maken gehad.

Vier verschillende momenten in mijn carrière moest ik kiezen of ik het wilde doen of dat ik verder wilde. In elk geval heb ik uiteindelijk besloten om verder te gaan. In twee van die gevallen heb ik het nog twee jaar moeten uitprikken voordat ik een betere kans kon vinden. Uiteindelijk heeft het echter zijn vruchten afgeworpen, omdat ik telkens weer veel betere banen heb gevonden. Maar ik moest geduld hebben. Misschien moet je ook geduld hebben.

Het carrièregerichte werk dat ik aflegde terwijl ik zat te wachten, bereidde me voor op een nog hoger niveau in mijn volgende job. Hierdoor kon ik het nieuwe bedrijf starten tegen een veel hoger salaris en de resultaten de komende jaren boven verwachting leveren.

In negen op de tien gevallen zul je echter geen problemen hebben. Als u de stappen in dit artikel toepast, zal uw vergoeding stijgen en zult u meer plezier beleven aan uw werk.

En uw nettowaarde zal u zeker dankbaar zijn voor de resultaten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *